reklama

Ako cestovanie upevňuje vzťah

Cestovanie nie je len o spoznávaní novej krajiny, je to aj o čase prežitom s milovanou osobou, o spoločných spomienkach a spoznávaní svojich hraníc. Nemalo by to byť únikom z reality, ale práve o okorenení niečoho pekného.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

1.Práve na cestách oceníte partnerove kvality
Cestovanie nás niekedy postaví do zložitých situácií, ktoré doma vôbec neriešime a práve tu oceníme kvality, ktoré sme si na partnerovi zamilovali ešte v sladkých začiatkoch.
Často sú takéto situácie veľmi vypäté, napríklad keď sa stratíte v cudzom meste, či krajine. A vtedy vyhráva ten, kto si zachová chladnú hlavu. Alebo zapne orientačný zmysel alebo začne komunikovať s miestnymi, ktorí ochotne poradia. Jednoducho sa nejako vynájde a všetko dobre skončí.
V najlepšom prípade začnete spolu spracovať ako nikdy predtým a skvele sa doplníte. Napríklad v moslimských krajinách muž ukáže svoju prevahu pri zjednávaní tovaru, keďže väčšinou chcú zjednávať muži s mužmi a žena zase ukáže svoj jemnejší prístup pri komunikovaní milej moslimskej ženy, ktorá pečie chleba a je hanblivá.
A poznáte seriál The Amazing Race- O milión okolo sveta? Je to americká súťaž, kde sú dvojice-súrodenci, kamaráti alebo práve manželia/páry. No a práve tam som zaregistrovala zopár manželov, ktorí sa zapojili do tejto súťaže, lebo mali rôzne problémy medzi sebou a chceli vyskúšať, či zvládnu spolupracovať pri vypätých situáciách. V každom kole sa nachádzalo množstvo ťažkých úloh, každý deň boli v inej krajine a robili úlohy typické pre daný štát v ktorom boli- napr. mali zjesť chrobáky alebo skočiť bungee jumping do najhlbšieho kaňonu. Úlohy boli veľmi extrémne a časovo náročné a samozrejme medzi všetkými pármi súťažiacich dochádzalo k vypätiu. No niekedy sa stalo, že manželia začali spolu dobre spolupracovať a znovu sa do seba zamilovali po kríze, ktorá pretrvávala už dlhšie kvôli stereotypu alebo kvôli závažnejším problémom. Aj keď nevyhrali, tak spätne hodnotili túto súťaž veľmi pozitívne, lebo ich zblížila v cudzej krajine, kde boli odkázaní len jeden na druhého.
Určite tým teraz nemyslím, že keď má niekto problémy vo vzťahu, tak by mal nasilu cestovať s polovičkou, no možno skúsiť zmeniť prostredie a ešte aj pred výletom si dať záväzok slušného správania bez urážok a ešte pred výletom si vyjasniť pár vecí, nech idú obaja na výlet odľahčení.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


2.Nikdy nezažijete stereotyp
Určite poznáte tú vetu: Aspoň raz za rok navštívte miesto, kde ste ešte nikdy neboli.
Podľa mňa by sa ňou každý mal riadiť. A nemusí ísť ďaleko, stačí ak ide v okolí na zrúcaninu hradu, kde ešte nikdy nebol a spraví si pekný výlet.
Stereotyp vo vzťahu je veľmi tichý, prichádza nepozorovane a pomaly. No zrazu sa to vo vzťahu nakopí.
A peknými zážitkami by sa takým situáciám dalo predísť. Keď som bola mladšia bola som raz s rodičmi v Chorvátsku. A samozrejme bolo tam veľa manželov alebo aj celé rodiny zo Slovenska a Česka. A rozprávali sa nahlas akoby im nikto v Chorvátsku nerozumel. Niektoré z tých rodín sa hádali v dome, na pláži, na ulici, jednoducho všade a počas celej dovolenky. Možno to bolo práve preto, lebo už tam išli ôsmy rok po sebe, už nebolo nič nové na objavovanie, žena sa zlostila, že varí rovnako ako doma, muž si zase popíjal pivo v hojnej miere ako doma na gauči a táto dovolenka nebola ničím vynímočná.
Ale objavovaním nových miest, kde vás zamestná okolie a jeho krásy si psychicky oddýchnete a zažijete úplne niečo nové.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


3. Budete mať na čo spomínať
Raz som videla film Still Alice- Stále som to ja. Julianne Moore diagnostikujú v skoršom veku Alzheimerovu chorobu. No a ešte keď je schopná spomínať, tak spomínajú so svojim manželom na dovolenku na ostrove Santorini, ktorá bola pred 30 rokmi. Veľa času ubehlo, ale stále si pamätali každý okamih z toho výletu. A aj ja som s nimi začala spomínať v duchu na moju návštevu Santorin.
Keď človek prežíva zlé časy, často ho môže povzniesť práve spomienka na tie krásne časy, čo prežil a hlavne s kým ich prežil.
Každý pár má nejakú spoločnú záľubu, či už v športe, v čítaní kníh alebo v trávení času s deťmi. A aj cestovanie je u niektorých spoločná záľuba, ktorá sa postupne pestuje a môžu takto spolu stráviť čas.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


4. Navzájom si plniť sny
Človek sníva často, takmer každý deň. O tom čo bude, o tom, čo chce dosiahnuť. A niekedy zo svojho okolia počúvam práve sny o cestovaní. Navštíviť Maledivy, Bali, Peru alebo Nový Zéland. No nikdy to neuskutočnia. Stále nad tým rozmýšľam, prečo je tomu tak. Prečo chýba v živote človeka tá pomyselná iskrička, ktorá by zažala ten oheň a zápal pre to dosiahnuť tieto cestovateľské ciele. Veľa ľudí túžilo ísť do Paríža, či Ríma a keď som im poslala letenku do 50 eur(spiatočnú) a ponúkla sa, že im pomôžem aj s ubytovaním a plánovaním, tak sa zľakli a nešli. A potom som to vzdala s tými ľuďmi.
A zasa uvediem jednu scénu z filmu- Miss you already- Už teraz mi chýbaš. Je o dvoch kamarátkach, pričom jedna trpí rakovinou. A vždy túžila ísť na Búrlivé výšiny- do oblasti Haworth v Spojenom kráľovstve. Bývali v Londýne a od seba sú tieto miesta vzdialené 350 kilometrov. A celý život sa nevedeli odhodlať vycestovať tam a až keď jej unikal život pred očami, až vtedy si splnila tento jeden z mnohých snov.
A presne takéto želania som si čítala aj na výlete v Kodani. V centre mesta sa nachádzala stena, kde boli odfotení skutoční ľudia z Dánska a boli to už seniori v pokročilom veku. Veľa ľudí ľutovalo, že tvrdo pracovali a nevenovali sa svojej rodine alebo neprežili život tak, ako chceli. A prekvapivo veľa ľudí malo ako nesplnený sen návštevu určitej vysnívanej krajiny.
A len jedna pani mala u seba popis, že má rada svoj život taký, aký je.
A je zbožným želaním, prežiť náš život tak, aby sme boli spokojní ako táto pani a utužovať svoje medziľudské vzťahy.
 

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Nesplnené sny z Kodane: Želám si, aby som mohol navštíviť Austráliu. Bohužiaľ mi to moje zdravie nedovoľuje.
Nesplnené sny z Kodane: Želám si, aby som mohol navštíviť Austráliu. Bohužiaľ mi to moje zdravie nedovoľuje. 
A jediná spokojná pani: O ničom veľkom nesnívam. Mám rada svoj život taký, aký je. Žijem ho aktívne a chcem v tom pokračovať.
A jediná spokojná pani: O ničom veľkom nesnívam. Mám rada svoj život taký, aký je. Žijem ho aktívne a chcem v tom pokračovať.  

Viac inšpirácie na našej stránke: https://www.facebook.com/addicted2travelin/

Júlia Ngová

Júlia Ngová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka medicíny a vo svojom voľnom čase rada cestujem. A týmto blogom by som sa s vami chcela podeliť o svoje zážitky a rady.Viac fotografií na stránke:https://www.facebook.com/addicted2travelin Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu