reklama

Thajský Nový rok- oblievačka ako na Veľkú noc na Slovensku

Veľká noc a Thajský Nový rok sú dve úplne odlišné veci, no jedno majú spoločné-veľa vody. Thajský Nový rok začína 13.4. a končí 15.4. Voda tu symbolizuje očistu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kvalita fotiek je nižšia,lebo lepší fotoaparát som pre istotu nechala na izbe a zobrala so sebou len mobil.

Už hneď ako sme prišli, som sa bála obliatia, lebo sme mali všetky veci v batohu, vrátane fotoaparátu,mobilu,pasov..... Na uliciach sa dali kúpiť vodotesné vrecúška za 20 BHT, ktoré však maximálne poňali mobil a peniaze. Našťastie nás nikto neoblial, ale šošovky som od tej doby mala vytiahnuté, aby som nedostala infekciu, a taktiež voda by sa nemala dostať do úst, lebo nie sme podľa mňa dostatočne zvyknutí na ich vodu. Vodné bitky boli takmer na každej ulici, začínali sa už po vystúpení z metra, každý so sebou nosil detskú vodnú pištoľ naplnenú vodou. Na uliciach striekali malé deti z bazénov, starší striekali priamo hadicou. Poliaty bol každý, kto prechádzal okolo, či už na motorke, v aute alebo v tuk tuku. Zábavu z toho mali hlavne mladší, keď oblievali a zároveň tancovali na ulici celí mokrí. Na tvár nám namazali krém s prianím Šťastného Nového roka. Niekde som čítala, že sa polievajú len nohy, no častokrát sme to schytali celí. Starší ľudia sa nepolievali, maximálne im do rúk niekto vlial trochu vody. Niekedy chodievali ľudia s pick-upom a na ňom mali veľké vedro s vodou a polievali priamo z idúceho auta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V chrámoch prebiehali sviatky o niečo komornejšie. Sochy buddhov stáli v rade a veriaci postupne chodili od jedného k druhému a polievali ich trochou vody. Mnísi kropili vodou a požehnávali okoloidúcich. Veriaci si priniesli piesok a stavali malé kôpky ozdobené ružou a vlajkou. Spýtala som sa jednej Thajky, prečo to robia a ona mi vysvetlila, že celý rok ľudia odnášajú piesok z chrámu na topánkach, a preto ho tam teraz idú znovu vrátiť. Ruža je len ako ozdoba. 

Niekde som čítala, že keď sa zotmie, už by sa nemalo polievať. Nie vždy to bolo dodržané, ale väčšinou o ôsmej, keď už bola úplná tma, vodné bitky už skončili. Väčšina domácich obchodov bola v tom čase zatvorená, všetci chceli oslavovať. Nesmie sa zabudnúť na slušné oblečenie, žiadne bikiny sa počas oblievania na ulici nenosia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Chlapci pripravení s vodnou pištoľou na vlakovej stanici
Chlapci pripravení s vodnou pištoľou na vlakovej stanici (zdroj: Júlia Ngová)

Voda niekedy príjemne ochladila v horúčavách, inokedy mokré oblečenie bolo nepríjemné v plne klimatizovanom metre a vlaku. Ale najlepšie bolo,keď sme videli,akú majú všetci radosť a oslavujú.

Júlia Ngová

Júlia Ngová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som študentka medicíny a vo svojom voľnom čase rada cestujem. A týmto blogom by som sa s vami chcela podeliť o svoje zážitky a rady.Viac fotografií na stránke:https://www.facebook.com/addicted2travelin Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu